Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: nakładać podatek
Na użytek
nakładania podatku
kapitałowego państwa członkowskie mogą zdecydować o nieuznawaniu podmiotów, o których mowa w art. 2 ust. 2, za spółki kapitałowe.

Member States may for the purposes of
levying
capital
duty
choose not to regard as capital companies the entities referred to in Article 2(2).
Na użytek
nakładania podatku
kapitałowego państwa członkowskie mogą zdecydować o nieuznawaniu podmiotów, o których mowa w art. 2 ust. 2, za spółki kapitałowe.

Member States may for the purposes of
levying
capital
duty
choose not to regard as capital companies the entities referred to in Article 2(2).

Państwo członkowskie, które podejmie decyzję o
nienakładaniu podatku
kapitałowego na wszystkie lub niektóre operacje objęte niniejszą dyrektywą, nie powinno mieć możliwości ponownego wprowadzenia...

Once a Member State has chosen not to
levy
capital
duty
on all or part of the transactions under this Directive, it should not be possible for it to reintroduce such duties.
Państwo członkowskie, które podejmie decyzję o
nienakładaniu podatku
kapitałowego na wszystkie lub niektóre operacje objęte niniejszą dyrektywą, nie powinno mieć możliwości ponownego wprowadzenia takich podatków.

Once a Member State has chosen not to
levy
capital
duty
on all or part of the transactions under this Directive, it should not be possible for it to reintroduce such duties.

W związku z tym te państwa członkowskie powinny mieć możliwość dalszego
nakładania podatku
kapitałowego na wszystkie lub część przedmiotowych operacji, zakładając, że w jednym i tym samym państwie...

Those Member States should therefore have the opportunity to continue to subject to capital duty all or part of the transactions concerned, it being understood that a single rate of tax must be...
W związku z tym te państwa członkowskie powinny mieć możliwość dalszego
nakładania podatku
kapitałowego na wszystkie lub część przedmiotowych operacji, zakładając, że w jednym i tym samym państwie członkowskim musi być stosowana jednolita stawka podatku.

Those Member States should therefore have the opportunity to continue to subject to capital duty all or part of the transactions concerned, it being understood that a single rate of tax must be charged within one and the same Member State.

W związku z tym, jeżeli państwo członkowskie posiadające prawo do nałożenia podatku nie
nakłada podatku
kapitałowego na niektóre lub wszystkie operacje objęte niniejszą dyrektywą, żadne inne państwo...

Accordingly, if the Member State to which the taxing right is attributed does not levy capital
duty
on certain or all transactions covered by this Directive, no other Member State is to exercise a...
W związku z tym, jeżeli państwo członkowskie posiadające prawo do nałożenia podatku nie
nakłada podatku
kapitałowego na niektóre lub wszystkie operacje objęte niniejszą dyrektywą, żadne inne państwo członkowskie nie może nałożyć podatku na te operacje.

Accordingly, if the Member State to which the taxing right is attributed does not levy capital
duty
on certain or all transactions covered by this Directive, no other Member State is to exercise a taxing right in respect of those transactions.

Nakładanie podatku
kapitałowego w niektórych państwach członkowskich

Levying
of capital
duty
in certain Member States
Nakładanie podatku
kapitałowego w niektórych państwach członkowskich

Levying
of capital
duty
in certain Member States

Należy utrzymać surowe warunki dotyczące sytuacji, w których państwa członkowskie w dalszym ciągu
nakładają podatek
kapitałowy, w szczególności w odniesieniu do zwolnień i obniżenia jego wymiaru.

It is appropriate to maintain strict conditions for situations where Member States continue to
levy
capital
duty
, in particular as regards exemptions and reductions.
Należy utrzymać surowe warunki dotyczące sytuacji, w których państwa członkowskie w dalszym ciągu
nakładają podatek
kapitałowy, w szczególności w odniesieniu do zwolnień i obniżenia jego wymiaru.

It is appropriate to maintain strict conditions for situations where Member States continue to
levy
capital
duty
, in particular as regards exemptions and reductions.

...publicznego, bezpieczeństwa publicznego, porządku publicznego, do celów ochrony środowiska,
nakładania podatków
i opłat, ochrony konsumentów i uczciwego handlu;

...interest, public health, public safety, public order, protection of the environment, levying of
taxes
and duties, protection of the consumers and fair trading;
„prawna kontrola metrologiczna” oznacza kontrolę zadań pomiarowych, które mają być wykonywane w obszarze zastosowania przyrządu pomiarowego, przeprowadzaną ze względów interesu publicznego, zdrowia publicznego, bezpieczeństwa publicznego, porządku publicznego, do celów ochrony środowiska,
nakładania podatków
i opłat, ochrony konsumentów i uczciwego handlu;

‘legal metrological control’ means the control of the measurement tasks intended for the field of application of a measuring instrument, for reasons of public interest, public health, public safety, public order, protection of the environment, levying of
taxes
and duties, protection of the consumers and fair trading;

W kwestii prawa do
nakładania podatków
i opłat władze belgijskie uważają, że prawo do nakładania podatków jest powiązane z działalnością AGVO w interesie publicznym i nie może być uznane za pomoc...

With regard to the right to levy
taxes
or fees, the Belgian authorities consider such a right is linked to AGVO’s public interest tasks and cannot be regarded as State aid and that, in any event,...
W kwestii prawa do
nakładania podatków
i opłat władze belgijskie uważają, że prawo do nakładania podatków jest powiązane z działalnością AGVO w interesie publicznym i nie może być uznane za pomoc państwa oraz że w żadnym wypadku AGVO nie posiada uprawnień do nakładania podatków za korzystanie ze śluz i pochylni.

With regard to the right to levy
taxes
or fees, the Belgian authorities consider such a right is linked to AGVO’s public interest tasks and cannot be regarded as State aid and that, in any event, AGVO does not have the power to levy taxes for the locks and the slipways.

...obligacje bankowe gwarantowane przez organ administracji publicznej kraju EOG uprawniony do
nakładania podatków
, nie mogą przedstawiać jako zabezpieczenia operacji kredytowych Eurosystemu taki

...that issue eligible bank bonds guaranteed by an EEA public sector entity with the right to
impose taxes
may not submit such bonds or similar bonds issued by closely linked entities as collate
Kontrahenci, którzy emitują kwalifikowane obligacje bankowe gwarantowane przez organ administracji publicznej kraju EOG uprawniony do
nakładania podatków
, nie mogą przedstawiać jako zabezpieczenia operacji kredytowych Eurosystemu takich obligacji lub innych podobnych obligacji wyemitowanych przez podmioty z nimi blisko powiązane w wysokości przewyższającej wartość nominalną obligacji już przedstawionych jako zabezpieczenie według stanu na dzień wejścia w życie niniejszej decyzji.

Counterparties that issue eligible bank bonds guaranteed by an EEA public sector entity with the right to
impose taxes
may not submit such bonds or similar bonds issued by closely linked entities as collateral for Eurosystem credit operations in excess of the nominal value of these bonds already submitted as collateral on the day this Decision enters into force.

...administracji publicznej kraju Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) mające uprawnienie do
nakładania podatków
, nie mogą być wykorzystywane przez takiego kontrahenta jako zabezpieczenie opera

...by one or several European Economic Area (EEA) public sector entities which have the right to
levy taxes
may no longer be used as collateral for Eurosystem monetary policy operations by such cou
Od dnia 1 marca 2015 r. niezabezpieczone obligacje bankowe, które zostały wyemitowane przez wykorzystującego je kontrahenta lub przez podmioty blisko z nim powiązane, i które są w pełni gwarantowane przez organ lub organy administracji publicznej kraju Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) mające uprawnienie do
nakładania podatków
, nie mogą być wykorzystywane przez takiego kontrahenta jako zabezpieczenie operacji polityki pieniężnej: a) bezpośrednio; lub b) pośrednio – w sytuacji gdy są one włączone do puli zabezpieczonych obligacji wyemitowanych przez tego samego kontrahenta, który wyemitował niezabezpieczone obligacje bankowe lub przed podmiot z nim blisko powiązany.

From 1 March 2015, uncovered bank bonds issued by the counterparty using them or by entities closely linked to the counterparty and fully guaranteed by one or several European Economic Area (EEA) public sector entities which have the right to
levy taxes
may no longer be used as collateral for Eurosystem monetary policy operations by such counterparty either: (a) directly; or (b) indirectly where they are included in the pool of covered bonds issued by the same counterparty that issued the uncovered bank bonds or by entities closely linked to that counterparty.

Tym samym system VAT
nakłada podatek
na wszystkie towary i usługi wszystkich osób podlegających opodatkowaniu na równej zasadzie.

Thus, the VAT system
taxes
all supplies by all taxable persons equally.
Tym samym system VAT
nakłada podatek
na wszystkie towary i usługi wszystkich osób podlegających opodatkowaniu na równej zasadzie.

Thus, the VAT system
taxes
all supplies by all taxable persons equally.

...powinny mieć możliwość odejścia od stosowania odpowiednich przepisów niniejszej dyrektywy przy
nakładaniu podatków
na bezpośrednich lub pośrednich akcjonariuszy tych podatników.

...Member States should have the option not to apply the relevant provisions of this Directive when
taxing a
direct or indirect shareholder of those taxpayers.
Jednak państwa członkowskie powinny mieć możliwość odejścia od stosowania odpowiednich przepisów niniejszej dyrektywy przy
nakładaniu podatków
na bezpośrednich lub pośrednich akcjonariuszy tych podatników.

However, Member States should have the option not to apply the relevant provisions of this Directive when
taxing a
direct or indirect shareholder of those taxpayers.

...Członkowskie powinny mieć możliwość odejścia od stosowania odpowiednich przepisów dyrektywy przy
nakładaniu podatków
na bezpośrednich lub pośrednich akcjonariuszy tych płatników.

...Member States should have the option not to apply the relevant provisions in the Directive when
taxing a
direct or indirect shareholder of those taxpayers.
Jednak, mając na uwadze różnice w traktowaniu podatkowym tych szczególnych płatników podatku od osób prawnych przez Państwa Członkowskie, Państwa Członkowskie powinny mieć możliwość odejścia od stosowania odpowiednich przepisów dyrektywy przy
nakładaniu podatków
na bezpośrednich lub pośrednich akcjonariuszy tych płatników.

However, given the difference in tax treatment by Member States of these particular corporate taxpayers, Member States should have the option not to apply the relevant provisions in the Directive when
taxing a
direct or indirect shareholder of those taxpayers.

Państwa członkowskie mogą
nakładać podatki
na:

Member States may
levy taxes
on:
Państwa członkowskie mogą
nakładać podatki
na:

Member States may
levy taxes
on:

Państwa członkowskie, o których mowa w art. 2 ust. 2 akapit trzeci dyrektywy 92/79/EWG, które
nakładają podatek
akcyzowy w wysokości co najmniej 77 EUR za 1000 papierosów, niezależnie od średniej...

Member States referred to in the third subparagraph of Article 2(2) of Directive 92/79/EEC which
levy
an excise duty of at least EUR 77 per 1000 cigarettes irrespective of the weighted average retail...
Państwa członkowskie, o których mowa w art. 2 ust. 2 akapit trzeci dyrektywy 92/79/EWG, które
nakładają podatek
akcyzowy w wysokości co najmniej 77 EUR za 1000 papierosów, niezależnie od średniej ważonej detalicznej ceny sprzedaży, od dnia 1 stycznia 2014 r. mogą stosować ograniczenie ilościowe wynoszące nie mniej niż 300 sztuk w odniesieniu do papierosów wwiezionych na ich terytorium bez płacenia dalszych podatków akcyzowych z państwa członkowskiego stosującego niższy podatek akcyzowy zgodnie z art. 2 ust. 2 akapit trzeci tej dyrektywy.

Member States referred to in the third subparagraph of Article 2(2) of Directive 92/79/EEC which
levy
an excise duty of at least EUR 77 per 1000 cigarettes irrespective of the weighted average retail selling price, may, from 1 January 2014, apply a quantitative limit of not less than 300 items as regards cigarettes brought into their territory without further payment of excise duties from a Member State which applies a lower excise duty in accordance with the third subparagraph of Article 2(2) of that Directive.

Jednakże państwa członkowskie, które
nakładają podatek
akcyzowy wynoszący co najmniej 115 EUR za 1000 papierosów na podstawie średniej ważonej detalicznej ceny sprzedaży, nie muszą spełniać wymogu 60...

However, Member States which
levy
an excise duty of at least EUR 115 per 1000 cigarettes on the basis of the weighted average retail selling price need not to comply with the 60 % requirement set out...
Jednakże państwa członkowskie, które
nakładają podatek
akcyzowy wynoszący co najmniej 115 EUR za 1000 papierosów na podstawie średniej ważonej detalicznej ceny sprzedaży, nie muszą spełniać wymogu 60 % ustanowionego w akapicie pierwszym.

However, Member States which
levy
an excise duty of at least EUR 115 per 1000 cigarettes on the basis of the weighted average retail selling price need not to comply with the 60 % requirement set out in the first subparagraph.

Jednakże państwa członkowskie, które
nakładają podatek
akcyzowy wynoszący co najmniej 101 EUR za 1000 papierosów na podstawie średniej ważonej detalicznej ceny sprzedaży, nie muszą spełniać wymogu 57...

However, Member States which
levy
an excise duty of at least EUR 101 per 1000 cigarettes on the basis of the weighted average retail selling price need not to comply with the 57 % requirement set out...
Jednakże państwa członkowskie, które
nakładają podatek
akcyzowy wynoszący co najmniej 101 EUR za 1000 papierosów na podstawie średniej ważonej detalicznej ceny sprzedaży, nie muszą spełniać wymogu 57 % ustanowionego w akapicie pierwszym.

However, Member States which
levy
an excise duty of at least EUR 101 per 1000 cigarettes on the basis of the weighted average retail selling price need not to comply with the 57 % requirement set out in the first subparagraph.

Państwa członkowskie, które
nakładają podatek
akcyzowy wynoszący co najmniej 115 EUR za 1000 papierosów na podstawie średniej ważonej detalicznej ceny sprzedaży, nie muszą jednak spełniać wymogu 60 %...

However, Member States which
levy
an excise duty of at least EUR 115 per 1000 cigarettes on the basis of the weighted average retail selling price need not comply with the 60 % requirement set out in...
Państwa członkowskie, które
nakładają podatek
akcyzowy wynoszący co najmniej 115 EUR za 1000 papierosów na podstawie średniej ważonej detalicznej ceny sprzedaży, nie muszą jednak spełniać wymogu 60 % ustanowionego w akapicie pierwszym.

However, Member States which
levy
an excise duty of at least EUR 115 per 1000 cigarettes on the basis of the weighted average retail selling price need not comply with the 60 % requirement set out in the first subparagraph.

Państwa członkowskie, które
nakładają podatek
akcyzowy wynoszący co najmniej 101 EUR za 1000 papierosów na podstawie średniej ważonej detalicznej ceny sprzedaży, nie muszą jednak spełniać wymogu 57 %...

However, Member States which
levy
an excise duty of at least EUR 101 per 1000 cigarettes on the basis of the weighted average retail selling price need not comply with the 57 % requirement set out in...
Państwa członkowskie, które
nakładają podatek
akcyzowy wynoszący co najmniej 101 EUR za 1000 papierosów na podstawie średniej ważonej detalicznej ceny sprzedaży, nie muszą jednak spełniać wymogu 57 % ustanowionego w akapicie pierwszym.

However, Member States which
levy
an excise duty of at least EUR 101 per 1000 cigarettes on the basis of the weighted average retail selling price need not comply with the 57 % requirement set out in the first subparagraph.

Kwota, w odniesieniu do której państwa członkowskie nie mają obowiązku
nakładania podatku
w przywozie towarów, powinna zostać podwyższona w celu uwzględnienia bieżącej wartości pieniądza,

The amount
on
which Member States are
free
not to
levy taxes on
the import of goods should be increased in order to reflect current monetary values,
Kwota, w odniesieniu do której państwa członkowskie nie mają obowiązku
nakładania podatku
w przywozie towarów, powinna zostać podwyższona w celu uwzględnienia bieżącej wartości pieniądza,

The amount
on
which Member States are
free
not to
levy taxes on
the import of goods should be increased in order to reflect current monetary values,

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich